Összezavarodott a közösségi média marketing birodalmában? Itt a segítség!
Hiszi vagy sem, a világ nagyobb, mint a Facebook és a Twitter! A legtöbb ember, aki közösségi média marketing taktikát alkalmaz, csak a néhány népszerű oldalra koncentrál, és elhanyagolja a többit. Sok vállalkozás már hatékonyan használja a közösségi médiát, de még mindig megszámlálhatatlanul sokan vannak, akik nem. Nem használják ki a rendelkezésükre álló összes marketingeszközt. Ezek a tippek segítenek egy működő stratégia kidolgozásában, valamint fenntartásában.
A blogoldala tetejére tegyen egy "tetszik" mezőt a Facebookon. Ez a gomb megkönnyíti az olvasók számára, hogy "kedveljék" a tartalmát a Facebookon. Ehhez még csak el sem kell hagyniuk a blogját. Növelni fogja az ismertségét, ha megkönnyíti ezt az emberek számára.
A közösségi médiamarketing során használjon különféle médiumokat potenciális ügyfelei ösztönzésére. Ha vannak képek, videók és játékok, az nagyban növelheti az oldala vonzerejét azok számára, akik eljutnak oda. Mindenki másképp szereti az információkat befogadni, és a változatosság használatával mindannyiukat elérheti.
Használja az RSS-csatornákat. Ezek minden ember feliratkozhat a hírfolyamára, és a bejegyzések a Google Reader-fiókjukba kerülnek, amint a hírfolyamai megjelennek. Ezáltal a tartalma könnyen hozzáférhetővé válik ügyfelei számára. A feliratkozás gombját tegye könnyen azonosíthatóvá, így az egész folyamat nem igényel erőfeszítést az oldalát látogatók részéről.
A közösségi média marketing alkalmazása során előfordulhat, hogy rendszeresen módosítania és frissítenie kell célkitűzését és céljait, hogy a célon maradhasson. A beszélgetések váratlan utakra terelhetik marketingjét, ezért a legjobb, ha rendszeresen újraértékeli az irányt, és ennek megfelelően módosítja.
A közösségi média marketingkampányaiban mindig tartsa szem előtt, hogy ki a célközönsége, és mi az, ami a legfontosabb a számukra. Olyan tartalmakat kell posztolnia, amelyek számukra is alkalmazhatóak, és olyan módon kell összpontosítania erőfeszítéseit, amely fenntartja a figyelmüket. A posztjainak relevánsnak és magas színvonalúnak kell lenniük, hogy követői és rajongói ne ugorják át őket csak úgy, mert nem érdekli őket.
Mindig eredeti címet használjon, amikor videókat oszt meg a YouTube-on vagy más közösségi hálózatokon. Olyan kulcsszavakat kell tartalmazniuk, amelyek növelik az esélyét annak, hogy megjelenjenek, amikor potenciális ügyfelei információt keresnek. Minél hasznosabbnak tűnnek a videói, annál több megtekintést fognak végül kapni. A kulcsszavak pedig segíthetnek abban, hogy a felhasználók megtalálják őket.
A LinkedIn használata a közösségi média marketingstratégiájában mindig okos lépés. Sőt, egy blogalkalmazás segítségével közvetlenül összekapcsolhatja oldalait. Minden alkalommal, amikor cikket tesz közzé, az meg lesz osztva a LinkedIn-en. Így nem kell annyi időt töltenie, és nagyobb láthatóságra tesz szert, ráadásul a LinkedIN-en lévő barátait is elérheti.
Ha a meglévő követőidnek kedvezményeket és kuponokat kínál a termékeihez, az új embereket is arra csábít, hogy a követői legyenek. Ha az ügyfelei exkluzív ajánlatokat kapnak, akkor különlegesnek érzik magukat, ami miatt nagyobb valószínűséggel vásárolnak Öntől.
Mivel egyre többen kezdik használni a közösségi média marketinget az ügyfeleikkel való kommunikációra, nagyon fontos, hogy Ön is beszálljon a játékba. Egy olyan marketingterv, amely nem ismeri el a közösségi hálózatokat, a vállalatot potenciális eladási veszteséggel és a versenytársak porában maradással szembesítheti. A marketingesek és más szakemberek is felhasználhatják az ebben a cikkben tanultakat, hogy kitalálják és alkalmazzák a közösségi média marketing alapelveit.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.